FAQ
1. Jak wygląda proces rekrutacji?
- I etap to rozmowa telefoniczna z Rekruterem/Rekruterką Crestt. Zwykle trwa około 20 minut i podczas niej opowiadamy więcej o projektach, dopytujemy o Twoje preferencje, oczekiwania, doświadczenie. Na jej podstawie wspólnie dobieramy projekt (lub projekty), który jest dla Ciebie najbardziej atrakcyjny.
- II etap to rozmowa techniczna (zdalna) z osobami z projektu (zazwyczaj jest to Team Leader/Project Manager oraz osoba techniczna – starszy developer, architekt). Rozmowa trwa ok. godzinę i podczas niej padają pytania o kluczowe technologie, obowiązki, zrealizowane projekty oraz aspiracje. Ma formę praktycznej rozmowy i jest także po to, żebyś Ty jak najlepiej poznał(-a) projekt, dopytał(-a) o wszystkie nurtujące Cię kwestie. W zależności od klienta rozmowa odbywa się w języku polskim lub angielskim – informujemy o tym na samym początku. Może zdarzyć się live coding, ale o tym także Cię poinformujemy przed rozmową.
- Niekiedy procesy rekrutacyjne przebiegają w innej formie, ponieważ zależy to od konkretnego klienta. Staramy się, żeby rekrutacja trwała możliwie jak najkrócej oraz nie zajmowała Twojego wolnego czasu np. na wykonanie bardzo dużego zadania. O etapach rekrutacji staramy się informować już na samym początku, tak żebyś był(-a) przygotowany(-a) na każdy z nich.
2. Na jak długo podpisywana jest umowa? Czy to długofalowa współpraca?
Jesteśmy zdecydowanie nastawieni na długofalową współpracę i do takich też projektów rekrutujemy. Jeśli projekt przewidziany jest na krótki okres – informujemy o tym już na etapie ogłoszenia. To, co istotne szukamy osób do Crestt, a nie na 1 projekt. Po zakończonym 1 projekcie chętnie proponujemy alternatywny projekt u tego samego klienta lub innego (w portfolio Crestt jest obecnie kilkudziesięciu klientów – polskich i międzynarodowych).
3. Czy w umowie są zakazy konkurencji?
Tak, ale ograniczamy ten zakaz wyłącznie do klienta, dla którego będziesz świadczył(-a) usługi.
4. Czy jest możliwość odpłatnych dni nieświadczenia usług na b2b?
Tak, forma umowy B2B zależy od Twoich preferencji. W zależności, czy wolisz standardową umowę B2B, czy umowę z odpłatnymi dniami nieświadczenia usług, my taką dla Ciebie przygotujemy. Parametry przedstawiamy mailowo w momencie składania oferty. Możesz się z nimi zapoznać, a następnie wybrać formę najlepszą dla Ciebie.
5. Czy jest możliwość korzystania z IP Boxa?
Tak, nasza umowa spełnia wymogi IP BOXA, m.in. zawiera zapisy o przekazaniu praw autorskich. Należy jednak pamiętać, że ryzyko za korzystanie z tej ulgi spoczywa na Tobie. Także forma opodatkowania jest Twoim wyborem.
Po Twojej stronie jest procentowe wyliczanie kwoty, od której odprowadza się 5% podatek oraz przygotowywanie wszelkich dodatkowych dokumentów wymaganych przez właściwy urząd skarbowy.
6. Co jak projekt, na który trafię, mi się nie spodoba?
Outsourcing daje możliwość zmiany projektu w strukturach naszej firmy. Obecnie współpracujemy z kilkudziesięcioma klientami z Polski i całego świata, u których realizujemy rekrutacje na wiele rożnych stanowisk IT. Jeśli aktualnie jest otwarta rekrutacja na stanowisko z Twojego obszaru kompetencyjnego, możesz wziąć w niej udział i tym samym zmienić projekt. Niekiedy jest możliwość zmiany projektu w strukturach tego samego klienta. Zależy nam na tym, żeby projekt, do którego trafisz, dawał Ci satysfakcję, dlatego zawsze jesteśmy otwarci na uwagi i rozmowy, i pomagamy w transferze na inny projekt.
7. Z kim podpiszę umowę?
Crestt działa w trzech modelach w zależności od preferencji klienta i od tego zależy finalna forma umowy:
-
- klasyczny outsourcing (praca w 100% po stronie klienta nad jego produktem). Umowa podpisywana z Crestt, a po X czasie (np. 6 lub 12 miesiącach) istnieje możliwość przejścia na bezpośrednią umowę z klientem bądź pozostanie na naszej lub zmiana z nami klienta i projektu.
- własne produkty i wewnętrzne zespoły Crestt, które pracują nad projektem dla klienta, z minimalnym udziałem klienta, którego interesują wyłącznie efekt końcowy. Umowa podpisywana z Crestt.
- Usługa rekrutacyjna (Crestt wspiera wyłącznie rekrutację dla klienta) – kandydat umowę podpisuje bezpośrednio z klientem.
8. Czy jest możliwość nauki od bardziej doświadczonych developerów?
Jak najbardziej. Zdecydowana większość rekrutacji, jakie prowadzimy, odbywa się do doświadczonych zespołów, gdzie współpraca przebiega w zwinnych metodykach (Scrum, SAFe etc.) w doświadczonych i pełnych zespołach wytwórczych (programiści, testerzy, analitycy, scrum master, product owner etc.)
9. Czy mogę pracować na własnym sprzęcie?
Jest to kwestia indywidualna zależna od danego klienta – do zweryfikowania z Rekruterem. Część klientów ze względów bezpieczeństwa zapewnia własny sprzęt, a w części projektów jest możliwa praca na własnym sprzęcie.
10. Jak działa bodyleasing/IT outsourcing?
W ramach outsourcingu podpisujesz umowę z Crestt, a świadczysz usługi dla danego klienta. Wszelkie kwestie formalne/HR-owe konsultujesz z naszym wewnętrznym działem HR, czyli najczęściej z Klaudią. 😉
Podpisując umowę z Crestt, masz dostęp do wszystkich rekrutacji, jakie obecnie prowadzimy. Oznacza to, że nie zmieniając pracodawcy, możesz zmienić projekt, kiedy ten, w którym pracujesz, przestanie Ci się podobać.
Staramy się też tworzyć zgrany zespół bez względu na klienta, do którego trafisz. Spotykamy się na imprezach, rozmawiamy, informujemy o nowych członkach i członkiniach zespołu.</span
11. Czy jest ryzyko, że projekt upadnie? Jeśli tak, to czy klient posiada inne projekty, do których developerzy mogliby zostać przydzieleni, czy cały zespół zostałby zwolniony?
W przypadku, gdy projekt zostanie wstrzymany, rozwiązania są podobne jak w przypadku chęci zmiany projektu:
- klient może zaproponować inny projekt wewnątrz organizacji
- Crestt może zaproponować alternatywne projekty u innych klientów
+48 22 416 00 60
02-516 Warszawa